Friday, July 25, 2014

Wong Shu Qi - DAP pentingkan kebajikan rakyat Singapura?


Bangsa pendatang golongan DAP yang tidak beradab dan tidak tahu menggunapakai akal yang mengaku pandai, memang sesuailah kita gelarkannya 'bongok'. Tak usah la nak mengakui diri sebagai rakyat Malaysia.
Nama saja seorang pemimpin, malangnya seperti ada otak tapi letakkannya di lutut.

Kelmarin, sekali lagi sikap tidak bertamadun ditunjukkan oleh wakil DAP, Wong Shu Qi (ADUN DAP Senai) terpampang, apabila beliau mendesak kerajaan negeri Johor membatalkan cadangan untuk mengenakan caj terhadap kenderaan dari Singapura yang masuk ke Malaysia melalui Johor. KLIK

Apa kejadahnya?

Wong Shu Qi berkata kononnya, tindakan kerajaan itu akan mengakibatkan kesan buruk terhadap ekonomi negara kerana rakyat Singapura lebih cenderung berbelanja di Johor kerana ia lebih murah. 

Dengan nilai matawang negara tersebut lebih tinggi dari matawang kita. Tentunya memang lebih murah berbelanja di Johor, bagi mereka. Jadi, spa lah sangat dengan RM20 tu...

Sepertimana yang dicadangkan, kerajaan Johor cuma mengenakan caj VEP sebanyak RM20 saja kepada kenderaan asing dari Singapura memasuki negeri itu.
 

Baru-baru ini, Lembaga Pengangkutan Darat (LTA) Singapura mengumumkan bermula 1 Ogos, bayaran Permit Kemasukan Kenderaan (VEP) bagi kenderaan asing berdaftar ke republik itu akan dinaikkan lagi daripada S$20 kepada S$35 sehari (RM50 ke RM90).
 

Nah DAP, cuba bayangkan... Sudah tentu segala-galanya lebih mahal bagi rakyat kita bila berbelanja di sana. Ditambahkan pula bayaran permit kenderaan dengan harga yang tinggi. Bagi rakyat kita yang berurusan dan setiap hari berulang alik ke sana, terpaksa menanggung bebannya. Kenapa DAP dan Wong Shu Qi, tidak bersuara?

Adakah Wong Shu Qi dan DAP lebih mementingkan kebajikan rakyat Singapura berbanding rakyat Malaysia yang di kenakan caj tinggi untuk masuk ke negara berkenaan?

Dah macam pemimpin sana pulak dia!

#BTA: Sudah terang lagi bersuluh. Hubungan adik abang antara DAP dengan PAP tak pernah luntur... Renung-renungkan lah...
 

No comments:

Post a Comment