Monday, August 11, 2014

KEKAL MB : Khalid Ibrahim 'Penderhaka'. Saksi video.



Setelah Menteri Besar Selangor di istihar status ahli serta kedudukannya dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) di 'pecat'...

Lunyai Khalid Ibrahim dikerjakan puak Azizah..

Pemimpin-pemimpin PKR kini dah memulakan siri rombongan beramai-ramai mereka untuk menyebar dan membuka segala pekongnya di khalayak ramai.

Tidak cukup dengan mencabar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang masih bergelar Menteri Besar di negeri itu di katakan tidak lagi berwibawa dalam menyandang jawatan Menteri Besar di Selangor.


Hingga ketahap, Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin berkata dalam ucapannya.. Kerana keengganan Khalid mengikut arahan parti untuk memberi laluan kepada presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah mengambil alih jawatan itu. Beliau adalah penderhaka kepada PKR

"Kami di peringkat kepimpinan tidak mahu sampai ke tahap begini sebenarnya sebab kita malu kita juga tidak mahu mengaibkan orang tapi kita banyak bersabar maka kita ambil tindakan ini,” kata Zuraida.

Emmm... Tak mau sampai ketahap mengaibkan konon... Ujung-ujung balun juga.

Namun, bukanlah satu perkara pelik bagi kita yang biasa menonton puak-puak ni menyalak di pentas-pentas ceramah dan kempen mereka.

Rata-rata pemimpin pembangkang sememangnya pakar bab menyalak-nyalak ni. Kerana itu jugalah, di kalangan 3 parti gabungannya... PKR ( Pakar Kelentong Rakyat ) diangkat watak mereka sebagai 'orang pentas' di lapangan.



Cakap cantik la katakan... Dan pastinya secukup rasa. Lawak sudah tentu lah.. Ada makian, cacian, tuduhan dengan sumpah seranah semua, cukup. Kadang sampai ketahap, yang bukan penganut Islam pulak, begitu lancar serta fasih gila menyampaikan petikan hadis dan ayat-ayat Al-Quran.

Bagi ahli parti dan penyokong tegar mereka, melangok di hadapan pentas ceramah adalah suatu yang menghiburkan selain sumber tempat maklumat utama mereka. Pemimpin-pemimpin mereka di pentas bagaikan artis baginya. Apa yang keluar dari mulut pemimpin mereka tiada yang tidak benar melainkan semuanya benar. Merdu belaka.

Antaranya saksikan video dibawah, begitulah gaya mereka. Cuma yang berbeza, kebiasaannya mereka mendendangkan lagu-lagu dan ditujukan untuk orang-orang BN/UMNO. Ini kali laaa,,, Seorang rakan parti yang selama ini di junjung di sanjung, habis bogel londeh di pentas-pentas ceramah mereka sendiri. Nah tengok buktinya....


 
Bagi pemimpin-pemimpin kerajaan mahupun pejuang-pejuang parti BN/UMNO. Walaupun kurang menyenangkan, apabila jadi selalu berdepan dengan cemuhan mereka... Jadi biasa dah. Ibarat kata 'Alah Bisa Tegal Biasa'. Lali dah dengan karinah buruk dan busuknya mulut puak-puak pembangkang tu.

Di pentas ceramah lah mereka dendangkan fitnah Tun Dr Mahathir menonton video lucah bersama cucunya, di pentas ceramah juga sebagai Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim menabur tuduhan bahawa beliau diracun arsenic.

Di pentas ceramah Anwar, Ketua Umum PKR keluarkan dakwaan diancam bunuh,, di pentas ceramahlah para pemimpin pembangkang keluar fatwa UMNO kafir, di pentas ceramah itu juga lah tempat puak-puak mereka keluar cacian, makian, bodoh, bahlol, celaka dan sebagainya.

Seingat BTA, puak-puak pakatan ni begitu teguh prinsip mereka untuk tidak menuding jari dan menyelak kain sesame sendiri mahupun kepada parti di khalayak umum. Biar apa sekali pun berlaku atau dikata orang, untuk mereka buka mulut dan akur, jauh sekali. Baik kontroversi, skandal dan salah laku di kalangan mereka, semuanya ditutup rapi. Kononnya parti mereka dan mereka lah yang suci. Punyai ketua 'Anugerah Tuhan' bagai...

 Tapi, memang malang bagi Khalid Ibrahim... Hari ini beliau makanan caci maki, hinaan dan sumpah seranah oleh kerabat sepakatan beliau sendiri. Pendek kata, baik siapa saja sekali pun... Waaimma, setinggi mana pun jawatan, baik mana pun bakti pernah di tabur dalam memperjuangkan politik parti...

Kalau dah katanya (ANWAR IBRAHIM) begitu, begitu lah. kehendaknya. Sama seperti kenyataan rakan-rakan rapatnya yang lebih awal  , PKR itu hanya dia serta kaum kerabatnya saja lah yang berhak. Apa katanya? Lawan, tetap lawan! Renung-renungkan lah, yek...

Ceritanya "Lu langsui, lu mati maaa... Hahahahaaa!!


............................................................................................


 #BTA:
Khalid Ibrahim kekal sebagai MB Selangor setelah diperkenankan Sultan Selangor. Empat EXCO mewakili PAS akan kekal dalam pentadbiran KHalid.
Beliau akan bertemu dengan EXCO-EXCO mewakili DAP & PKR untuk mendapat
kepastian pendirian mereka . Yang tidak bersama akan diminta mengosongkan pejabat dan berundur. Dua cara untuk menjatuhkan Khalid seperti yang di terangkan beliau ialah melalui undi tidak percya dalam sidang DUN atau melalui petisyen terus melalui Tuanku Sultan Selangor.

Khalid Ibrahim mempunyai opsyen untuk menjadi ahli PAS atau UMNO tetapi keutamaan beliau kini ialah memastikan pentadbiran beliau terselamat dari sebarang usaha untuk menjatuhkan nya oleh pihak PKR dan DAP. Selepas itu barulah boleh beliau memikirkan mengenai kerajaan perpaduan dengan UMNO / BN.

No comments:

Post a Comment