Tuesday, May 6, 2014

#HIMPUN23MEI : Perhimpunan Aman hadapan Hong Leong Bank di tangguh!



Setiausaha UMNO Bahagian Johor Bahru, Tuan Haji Abu Talib Haji Alias merangkap Pengerusi Perhimpunan Aman yang akan dianjurkan di hadapan Hong Leong Bank Berhad cawangan Johor Bahru mengumumkan keputusan untuk menangguhkan perhimpunan tersebut yang akan dijadualkan berlangsung di hadapan Hong Leong Bank, Wisma Tiong Hua, Jalan Keris, Taman Sri Tebrau pada 9 Mei 2014.


Ini berikutan, menghormati keputusan YB Tan Sri Dato' Sahril, Ketua UMNO Bahagian Johor Bahru yang mengarahkan agar perhimpunan itu ditunda bagi menghormati upacara pengkebumian Pengerusi Tiong Hua Johor Bahru, Dato' Tian Liang Soon pada hari yang sama.

Menurut maklumat yang diterima, walaupun banyak pihak yang membantah terutama Persatuan Tiong Hua yang begitu bersungguh meminta agar perhimpunan tersebut dibatalkan. Namun, pihak penganjur khususnya UMNO Johor Bahru tetap tidak akan berganjak bagi meneruskan perhimpunan tersebut dan mengikut sepertimana acara yang dirancang.

Walau bagaimana pun, diatas dasar tolaransi dan mengambil sikap memahami perasaan dan kesedihan keluarga mendiang. Keputusan menangguhkan perhimpunan tersebut diambil dan di bawa kepada tarikh yang lain iaitu pada Jumaat 23 Mei 2014. Peserta perhimpunan akan di arahkan berkumpul di Dewan Taman Sri Tebrau dan mula berarak ke hadapan Hong Leong Bang di Wisma Tiong Hua pada jam 3.00 petang, tersebut. 


Pengerusi Persatuan Tiong Hua Johor Bahru, Dato' Tian Liang Soon telah meninggal dunia pada Isnin 5 Mei 2014, kelmarin.

Majlis mesyuarat penangguhan bagi tarikh perhimpunan aman ini turut dihadiri, Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Johor Bahru, wakil Badan Perhubungan Negeri Johor dan NUBE yang berlangsung di Pejabat UMNO Bahagian Johor Bahru, petang tadi.


Artikal berkaitan : KLIK SINI

No comments:

Post a Comment