Wednesday, May 7, 2014

PANASSSS! Hong Leong Bank sogok 'Pejuang Melayu'?



Kad kreadit Hong Leong Bank baru bernilai ratusan ribu , sekali ganda daripada kad kreadit yang di potong oleh Setiausaha Bahagian UMNO Johor Bahru, diterima baru-baru ini.


Terdahulu, apabila Hong Leong Bank sekali lagi bertindak biadap terhadap Melayu yang mana berlakunya hinaan terhadap seorang petugas berbangsa Melayu dengan kata-kata kesat, Tuan Haji Abu Talib Haji Alias bersama barisan Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Johor Bahru telah mengadakan majlis dengan memotong kad kreditnya sebagai tanda simbolik batahan terhadap sikap biadap kelakuan seorang ketua pengurus Hong Leong Bank Berhad.



Dalam satu majlis baru-baru ini, Setiausaha UMNO Bahagian Johor Bahru merangkap Pengerusi Himpunan Aman terhadap Hong Leong Bank cawangan Johor Bahru yang akan dianjurkan pada 23 Mei 2014 nanti. Telah menunjukkan penerimaan kad baru dengan had kredit bernilai lebih RM100 ribu.


Sudah-sudahlah dengan sikap nak menyogok bangsa Melayu!
Apa maksud sebenar dengan pemberian semula kad kredit yang mancapai had sejumlah RM120 ribu tu? Adakah sejumlah itu maruah seorang pejuang Melayu hari ini?

Walaubagaimana pun 'wa tabik sama lu lah' Tuan Haji Abu Taib. Khabarnya, beliau tidak akan berganjak dengan keputusan beliau untuk terus perjuangkan hal ini. Perhimpunan dan penyerahan memorandum kepada Hong Leong Bank tetap diteruskan, walaupun terpaksa ditangguhkan. 

Katanya kad yang mempunyai had kredit lebih RM100K tu juga akan dipotong pada hari Perhimpunan Aman & Serah Memorandum di hadapan Hong Leong Bank
pada 23 Mei, tu nanti..?

Jom jangan lupa! Peserta perhimpunan di minta berkumpul di Dewan Taman Sri Tebrau sebelum mula berarak ke hadapan Hong Leong Bank di Wisma Tiong Hua pada jam 3.00 petang, tersebut. Jumpa disana!



No comments:

Post a Comment